Lansarea “Diagnozei privind utilizarea și alocarea fondurilor publice destinate tinerilor” a găzduit o dezbatere între tineri, reprezentanți ai mediului asociativ de tineret și reprezentanți ai autorităților locale.
Diagnoza a fost realizată la nivelul celor 41 consilii județene și al consiliilor locale aferente celor 46 de municipii reședințe de județ din România, incluzând primăriile de sector din municipiul București, pentru perioada 2012-2015, și include o analiză a situației actuale a gestionării resurselor de tineret la acest nivel, precum și o serie de propuneri de îmbunătățire a modului de gestionare a fondurilor publice de tineret.
Doar 68 dintre autoritățile publice locale contactate au răspuns solicitărilor de informații de interes public transmise în cadrul proiectului. Datele analizate de către CPEdu au evidențiat faptul că doar 2 dintre cei 68 de respondenți au constituit la nivelul structurii interne consilii consultative pentru gestionarea fondurilor destinate tineretului, precum prevede Legea Tinerilor nr. 350/2006, doar 21 au constituit fondul destinat activităților de tineret și doar în cazul a 19 APL pot fi găsite informații despre aceste fonduri (sau alte fonduri alocate pentru activități cu și pentru tineri) pe site-urile acestor instituții. Situația constatată în urma realizării diagnozei este una alarmantă, iar proiectul își propune în continuare aducerea acestui subiect pe agenda publică.
Mai multe detalii despre desfășurarea evenimentului găsiți aici.